Jak ergonomicky vybavit kancelář?

1. Správně vybraná kancelářská židle

Židle pro zdravé sezení by měla podporovat dynamické sezení, kopírovat anatomii vašich zad, mít výškově nastavitelný sedák, opěrky rukou i opěradlo a umět se správně přizpůsobit váze a pohybům vašeho těla. Právě židle je zásadním prvkem kanceláře, kterému byste měli věnovat největší pozornost.

2. Uspořádání a nastavení stolu

Při práci u počítače je potřeba pohlídat si polohu a sklon ramen, paží, loktů, zápěstí a rukou. Příliš vysoké stoly vás budou nutit zvedat ramena a paže, lokty budou svírat ostrý úhel, zatímco zápěstí budou klesat dolů. Správný stůl by měl mít takovou výšku, abyste při sezení zaujímali úhel 90° v oblasti kolen i loktů. Obecně platí, že by výška pracovní plochy měla být zhruba 72 cm od podlahy. Horní okraj obrazovky by měl být ve výši očí, pokud sedíte rovně. Nikdy neumisťujte obrazovku nebo klávesnici tak, abyste k ní museli otáčet hlavu nebo trup.

3. Střídání pracovní polohy

Ideální jsou výškově nastavitelné stoly, které umožní střídat práci v sedě a ve stoje. Střídáním pozic ulevíte ploténkám i zádovému systému. Moderní kanceláře jsou navíc vybaveny zónami s ergonomicky tvarovanými křesly a pohovkami, které vám umožní změnit prostředí a pracovat v odlišné pozici. Nezapomeňte si vyhradit i prostor na krátké rozcvičky během pracovní doby. Osvěžíte mysl a protáhnete ztuhlé svaly i páteř.